Nie da się ukryć, że blog firmowy pozwala na interakcję z klientem i budowanie z nim trwałej relacji. Dzięki temu możemy zrozumieć oczekiwania wobec produktu lub usługi, określić, czym są zaniepokojeni potencjalni klienci i jakie są możliwe problemy. Jednakże warto też pamiętać o tym, że prowadzenie takiego bloga zajmuje sporo czasu. Czy warto więc prowadzić bloga firmowego?

Co warto wiedzieć, zanim utworzysz swój blog firmowy?
Na pewno warto jest zastanowić się, czy mamy na to czas. Jeśli tego czasu nie posiadasz (ani nie masz odpowiednich umiejętności) – to najlepiej jest zlecić to specjalistom. Oczywiście koszty wynajęcia agencji marketingowej będą spore, ale przynajmniej efekty będą zadowalające. W końcu jeśli nie wiemy, jak założyć nawet własną stronę internetową, to w przypadku bloga firmowego nie będzie inaczej. Przejdźmy jednak do tego, co powinno znajdować się na twoim blogu!
Teksty na bloga
Teksty muszą być wartościowe i starannie przygotowane dla ściśle określonego odbiorcy. Nie tylko nie możemy pisać o naszej marce, ale powinniśmy aktywnie unikać promowania naszej firmy z początku. Tworzone przez nas artykuły powinny być napisane w sposób łatwo dostępny i nie powinny nadużywać specjalistycznego języka, którego czytelnicy nie rozumieją.
Ważnym czynnikiem w prowadzeniu bloga jest regularność i aktualizacje treści. Tylko poprzez regularne tworzenie wpisów możemy przyciągnąć stałych użytkowników bloga, co przyniesie nam korzyści.
Poprawność języka i czytelność układu bloga wpłynie również na odbiór zamieszczanych na nim treści. Dlatego tak ważne jest wyeliminowanie błędów ortograficznych w tekście i dostosowanie wyglądu bloga tak, aby żadna treść nie przeszkadzała w odbiorze treści.
Sam projekt graficzny to nie wszystko, ważne jest to, że użytkownicy mogą znaleźć się na naszym blogu, a wszystkie aspekty techniczne naprawione są na ostatnim przycisku. Proszę pamiętać, że jakość wystawianych przez nas przedmiotów to wizytówka naszej marki, czyli profesjonalizm. Nie tylko możemy przykuć uwagę czytelników samym tekstem, ale możemy także urozmaicić nasze artykuły grafiką czy materiałami wideo.
Naturalnie później, kiedy nasz blog się rozwinie, możemy zacząć oferować swoje usługi, ale najlepiej jest to zrobić w delikatny, oraz niezbyt rzucający się w sposób. W innym wypadku możemy odstraszyć naszych potencjalnych klientów
W czym może pomóc ci twój blog?
Blog firmowy to forma budowania świadomości marki, ale może też podtrzymywać relacje z klientami, nie mówiąc już o tym, że jest to ważna część prowadzenia kampanii marketingowej twojej firmy.
Rozsądne działanie to narzędzie, dzięki któremu nasza pozycja na rynku stale się poprawia. Jednak aby stać się bardziej efektywnym, trzeba go promować. W tym celu możemy skorzystać np. Z Facebooka, który umożliwia udostępnianie informacji o jego istnieniu i kolejnych wpisach. Nie wolno nam o tym zapominać, w przeciwnym razie nasze wysiłki nie zostaną docenione i trudno nam będzie dotrzeć do naszej grupy docelowej.