Aktualnie wiele firm przecenia swoje produkty, z racji tego że obawiają się braku płynności finansowej. Pandemia koronawirusa uczy przedsiębiorców, że mogą w tej chwili albo dostosować swój biznes do aktualnie panujących na rynku warunkach, lub też splajtować. Ale czy przeniesienie swojego biznesu do internetu to dobry pomysł na prowadzenie swojej działalności?

Pamiętaj, że ludzie nie mają ochoty na bzdurne zakupy w czasie epidemii
Każdy, zdrowo myślący człowiek w czasie paniki wywołanej przez media ma zdecydowanie większą tendencję do zamrożenia swoich środków, ba wiele osób nawet wypłaca wszystko co ma na koncie w obawach, że banki przestaną funkcjonować – a oni zostaną na lodzie. Dlatego też większość osób, z racji paniki po prostu rezygnuje z kupowania rzeczy które nie są pierwszej potrzeby i głównie oszczędza, czekając na poprawę sytuacji.
Zalety posiadania e-sklepu
– Bezpieczna opcja na zakupy – Dzięki temu, że nasze towary możemy zamówić na przykład do paczkomatów, eliminujemy tak naprawdę potrzebę na kontakt z drugą osobą, nie mówiąc już o tym, że dzięki temu możemy odebrać naszą paczkę nawet w środku nocy, kiedy nikogo nie ma na ulicach, więc nasz sklep internetowy staje się o wiele bardziej atrakcyjny dla potencjalnych klientów.
– Zakupy online są wygodne – Zakupy w internecie tak naprawdę możemy zrobić wszędzie – czy to właśnie siedzimy na toalecie, mamy przerwę w pracy, czy też jesteśmy w drodze do domu. Dzięki temu, że możemy zrobić zakupy w internecie w każdym miejscu na ziemi stało się to bardzo wygodną opcją, z którą tak naprawdę sklepy stacjonarne (które są aktualnie zamknięte) nie mają szans konkurować.
Kampanie marketingowe kosztują
To oczywiste, że miesiąc w miesiąc nie odłożymy takiej samej ilości pieniędzy aby wyjść na zero przy okazji rosnących cen kampanii marketingowych, możemy przecież mieć lepszy okres, w którym damy radę zaoszczędzić więcej pieniędzy, ale też i gorszy w którym nie odłożymy ani grosza. Ważne jednak, aby z każdej wypłaty postarać się odłożyć choć parę groszy, bo jak mówią eksperci ważne jest to, aby wyrobić w sobie nawyk oszczędzania. To dobry nawyk, ponieważ przydaje się w każdym aspekcie życia, szczególnie jednak kiedy prowadzimy sklep internetowy. Jednocześnie, aby nie zniechęcić się długim procesem, jakim jest oszczędzanie, warto podzielić to zobowiązanie na kilka etapów na przykład pierwszy etapem może być zaoszczędzenie dwóch-trzech tysięcy, przeznaczonych na niespodziewane wydatki (na przykład zatrzymanie handlu z powodu epidemii) Dzięki temu uda nam się wyrobić w sobie nawyk oszczędzania, przez co będziemy mogli spać spokojniej i w razie czego będziemy w stanie utrzymać nasz biznes w stanie operacyjnym na tyle, aby zły czas przeminął.