Już dziesiątki lat temu ludzkość dostrzegła potęgę reklamy. Pozwala ona przedstawić naszą firmę potencjalnym klientom bez bezpośredniego kontaktu z nimi. Może ona być intrygująca lub dosadnie sugerująca co mamy do zaoferowania. W obecnych czasach pole do popisu jest ogromne. Jaka forma marketingu naszego biznesu jednak będzie lepsza – internetowa, czy też fizyczna?

Jakość to podstawa!
Niezależnie od tego jaki sposób reklamowania się wybierzesz, twoja reklama musi być odpowiednio przygotowana. Nie możesz pozwolić sobie na literówki, błędy rzeczowe, niewyraźne grafiki i tego typu sytuacje. Takie gafy zdecydowanie obniżą rzetelność twojej firmy, a nawet mogą przynieść efekt odwrotny do oczekiwanego. Najlepiej będzie, jeśli zlecisz to ludziom zajmującym się tym zawodowo. Agencje marketingowe profesjonalnie dobiorą rodzaj reklamy oraz wykonają ją rzetelnie. Pamiętaj, aby powierzyć swoją reklamę firmie z dużym doświadczeniem. Jeżeli jednak decydujesz się prowadzić marketing na włąsną rękę, doszkol się w tej dziedzinie na przykład czytając książki.
Odpowiednia reklama dla usług które oferujesz
Jeśli twoja firma skupia się na działaniach w internecie, to tam właśnie powinieneś rozwijać swoją reklamę i inwestować większość budżetu na nią przeznaczoną. Twoi przyszli klienci najpewniej szybciej skuszą się na twoje usługi znajdując ofertę w internecie, niż widząc plakat przy drodze. Jeżeli zaś skupiasz się na działalności w obrębie lokalnym, postaw na fizyczną reklamę.
Dobierz reklamę do typu swoich klientów
Prowadząc firmę musisz wiedzieć jaki człowiek jest twoim klientem. Jeśli twój klient to mobilna osoba znajdująca informacje w sieci, to jest to miejsce, w którym powinieneś się przedstawiać. Jeżeli natomiast wiesz, że twoimi klientami są głównie ludzie starej daty, bądź też niekoniecznie korzystający z internetu, zdecydowanie powinieneś postawić na dobrą reklamę lokalną poprzez billboardy, ulotki czy plakaty. Spróbuj zobaczyć swoją firmę oczami potencjalnego klienta i to właśnie z tej perspektywy przedstawiaj swoją ofertę.
A może połączenie obu?
Jeśli chcesz przyciągnąć nowych klientów, którzy nie znają ani twojej firmy, ani usług jakie oferujesz, połącz oba środowiska. Niech fizyczna reklama będzie pociągająca i intrygująca, natomiast internetowa szczegółowa i wyjaśniająca potencjalne pytania klienta. Taki zabieg z pewnością sprawi, że zainteresowanie twoją firmą wzrośnie, a nowi klienci przyniosą twojej firmie oczekiwane zyski.