Promowałeś firmę na Facebooku i nie przyniosło to nic oprócz kilku przykładowych polubień? W dzisiejszym artykule przedstawiamy najczęstsze błędy, które popełniają początkujący reklamodawcy. Sprawdź, czy Ty również działasz w ten sposób i zacznij wreszcie ustawiać skuteczne reklamy na FB.
Skuteczna reklama na FB a częste błędy
Korzystanie z przycisku “Promuj post”
Czyżby wystarczył jeden przycisk, żeby ustawić kampanię? Niestety, skuteczna reklama na FB to nie jest taka prosta sprawa. Przycisk “Promuj post” daje bardzo ograniczone możliwości. Przykład? Korzystając z tego rozwiązania docierasz zarówno do osób, które mieszkają w danej lokalizacji, jak i do tych, które w niej były, bez względu na to, czy chodzi o kraj, czy miasto. Wyobraź sobie teraz, że jesteś barberem i chcesz dotrzeć do lokalnych klientów. Tymczasem reklamę widzą turyści, którzy raczej nie skorzystają z Twoich usług. Jaka jest alternatywa? To Menedżer reklam — narzędzie od FB, które pozwala tworzyć zaawansowane i skuteczne kampanie na Facebooku.
Zbyt mały budżet
100, 200 zł na miesiąc? Z takim budżetem nie ma mowy o skutecznej reklamie na FB. Za minimalny budżet uznaje się 1000—2000 zł, a w przypadku nowego sklepu internetowego jest to jeszcze więcej. Dlaczego? FB wydaje budżet w systemie dziennym. Jeśli podzielimy 100 zł na 30 dni, okaże się, że dysponujesz budżetem mniejszym niż 4 zł na dzień. A za taką kwotę nie da się osiągnąć sensownych wyników. Jeśli zastanawiasz się, jaki budżet jest optymalny w Twojej branży, skontaktuj się z agencją albo freelancerem, który zajmuje się skuteczną reklamą na FB, np. https://www.twojbizneswsieci.pl/uslugi/skuteczna-reklama-firmy-w-internecie/reklama-na-facebooku/
Brak Pixela FB na stronie
Pixel FB to kod śledzący, który” zbiera” cały ruch na Twojej stronie internetowej. Dzięki niemu możesz dotrzeć z reklamą do osób, które były na stronie, ale nie skorzystały z oferty. I dodatkowo je zachęcić (jest to tzw. remarketing). Pixel FB pozwala również śledzić zdarzenia, czyli aktywności użytkowników na Twojej stronie, np. zakup, dodaj do koszyka albo wypełnienie formularza. Bez tego nie ma szans na skuteczną reklamę, na FB i mierzenie jej efektów.
Dodanie zbyt ogólnych zainteresowań
Na Facebooku możesz targetować (określać grupę, do której ma dotrzeć reklama), np. po zainteresowaniach. Niestety, na tym portalu, istnieją dość ogólne kategorie, które w praktyce są” śmietnikiem”, bo wpadają tam niemal wszyscy użytkownicy. Przykład? “Towary luksusowe” czy “Moda”. Są to tak duże grupy, że tylko przepalisz budżet, a skuteczność reklamy — niewielka.
Dodawanie kilku zbliżonych zainteresowań obok siebie
Być może wiesz, że po wybraniu jednego zainteresowania, możesz zobaczyć inne propozycje, które podsuwa system. Częstym błędem jest dodawanie ich obok siebie. Jeśli chcesz, aby użytkownicy spełniają oba kryteria, np. “Turystyka rowerowa” i “Rodzicielstwo”, musisz dodać zawężenie. Wówczas system potraktuje to jako spójnik “oraz”. Dodając zainteresowania obok siebie, dotrzesz do osób, które wg systemu spełniają kryterium “Rodzicielstwo” lub “Turystyka rowerowa”.
Brak wykluczeń
Jak sama nazwa wskazuje, wykluczenia powodują, że część użytkowników nie zobaczy Twojej reklamy. Kiedy warto skorzystać z tej opcji? Kogo warto wykluczyć? Jeśli zależy Ci na dotarciu wyłącznie do nowych osób, warto wykluczyć obecnych klientów. A jeśli chcesz porównać skuteczność dwóch zestawów reklam, czyli różnych grup odbiorców, warto wykluczyć je wzajemnie, aby nie docierać w kółko do tych samych osób.
Brak dopasowania kreacji reklamowej do odbiorcy
Na FB masz ułamek sekundy, aby zwrócić uwagę potencjalnego klienta. Dlatego tak ważna jest kreacja i tekst reklamy. Musisz operować językiem korzyści, wg zasady minimum słów — maksimum treści. Testuj różne kreacje (minimum 3) i koniecznie dopasuj je do etapu, na którym jest użytkownik. Przykład? Inną reklamę powinien zobaczyć ktoś, kto już był na Twojej stronie, niż osoba, która styka się z Twoją marką po raz pierwszy.
Skuteczna reklama na FB a częste błędy — podsumowanie
Ustawienie skutecznej kampanii nie trwa pięć minut. Tak samo, pierwsza wizyta na stronie to dopiero początek, jeśli chodzi o pozyskanie klienta. Dlatego podejdź do całej sprawy strategicznie. Określ profil klienta, a także korzyści Twojej oferty. Poznaj możliwości Menedżera reklam i sprawdź, jaki budżet na FB zagwarantuje Ci jakiekolwiek efekty.